عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با کم نمودن آسیبها در مسیر توسعه مجتمع پرورش میگو گمیشان پیش خواهیم رفت

معاون وزیر و‌ رئیس سازمان شیلات ایران:

با کم نمودن آسیبها در مسیر توسعه مجتمع پرورش میگو گمیشان پیش خواهیم رفت

با کم نمودن آسیبها در مسیر توسعه مجتمع پرورش میگو گمیشان پیش خواهیم رفت

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با علم به وجود بیماری لکه سفید و در احتیاط کامل و کم نمودن آسیبها، مسیر توسعه مجتمع میگو گمیشان ادامه دار خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، دکتر خون میرزایی در دومین جلسه ستاد میگو استان اظهار کرد: از زمان وقوع بیماری در مجتمع میگو گمیشان تاکنون تمام مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط سعی در همکاری و کم نمودن آسیبهای روانی و اقتصادی این موضوع داشتند و شایسته است که از همکاری تمامی مدیران استان که پیگیر موضوع بوده اند تشکر به عمل آید.
وی افزود: در سراسر دنیا بیماری به عنوان یک واقعیت در کنار پرورش پذیرفته شده است.مانیز باید پرورش را با احتیاط کامل در کنار بیماری ادامه دهیم و در همین راستا طی تفاهم نامه منعقد شده بین شیلات و دامپزشکی ساز و کارهای مناسب با استفاده از دانش روز در جهت کمک به پرورش دهندگان اجرایی خواهد شد.
دکتر خون میرزایی فصل پرورش آینده در مجتمع میگو گمیشان را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: فصل پرورش آینده در مجتمع میگو گمیشان بسیار مهم خواهد بود. بنابراین سازمان شیلات با همافزایی دامپزشکی بسیار سختگیرانه در مورد مسائلی از جمله بیمه و رعایت الزامات دامپزشکی ورود خواهد کرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه سال آینده هیچ یک از مزارع بدون انجام بیمه اجازه فعالیت داده نخواهد شد تصریح کرد: با توجه به اینکه پرورش آبزیان مشمول بیمه اجباری شده است سال آینده تک تک مفاد این بیمه اجباری را اجرایی خواهیم کرد و به هیچ عنوان مزرعه ای حق فعالیت بدون بیمه را نخواهد داشت.
دکتر خون میرزایی در پایان گفت: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیتهای قانونی از جمله صندوق توسعه ملی سرمایه در گردش را در اختیار پرورش دهندگان قرار دهیم و با پرداخت کمکهای بلاعوض و یا تسهیلات ویژه رونق دوباره مجتمع پرورش میگو گمیشان را شاهد خواهیم بود.
گفتنی است دومین جلسه ستاد میگو استان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، استاندار گلستان نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل شیلات گلستان و جمعی از مدیران ستادی استان و پرورش دهندگان میگو در محل استانداری گلستان برگزار شد.
لازم به ذکر است دکتر خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران و هیئت همراه در سفری دو روزه به گلستان ضمن حضور در دومین جلسه ستاد میگو استان از مجتمع پرورش میگو گمیشان و پرورش ماهی در قفس و پن بازدید به عمل آورد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 296
  • کد خبر : 67083