عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اختصاص 460 میلیارد ریال تسهیلات برای خسارت سیل حوزه گردشگری و صنایع‌دستی گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خبر داد؛

اختصاص 460 میلیارد ریال تسهیلات برای خسارت سیل حوزه گردشگری و صنایع‌دستی گلستان

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از اختصاص 460 میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت سیل ابتدای سال 98 در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری در جلسه بررسی پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به واحدهای آسیب‌دیده از سیل ابتدای سال جاری گفت: خسارات سیل نوروز 98 در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی 900 میلیارد ریال برآورد شده است.
او خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به مبلغ 460 میلیارد ریال برای جبران خسارات سیل در دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری مصوب شده است که مبلغ 125 میلیارد ریال برای جبران خسارات در حوزه گردشگری و 335 میلیارد ریال در بخش صنایع‌دستی درنظرگرفته شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان اضافه کرد: 50 میلیارد ریال از این مبلغ توسط بانک ملی، 10 میلیارد ریال توسط بانک ملت، 200 میلیارد ریال توسط بانک تجارت و 200 میلیارد ریال نیز توسط بانک صادرات برای جبران خسارات سیل به سیل‌زدگان استان پرداخت خواهد شد.
او با تأکید بر این‌که پرداخت این تسهیلات کمک بسیار خوبی در راستای توسعه حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری خواهد بود، تصریح کرد: باید کارگروه پرداخت خسارات سیل در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان تشکیل شود تا فرآیند پرداخت خسارات در سطح استان تسهیل شود.
تجری با اشاره به اهمیت جبران خسارت به حوزه فرش‌بافان استان گفت: باید نشستی بین معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار و در خصوص راه‌کارهای جبران خسارت سیل‌زدگان حوزه فرش استان تصمیم‌گیری شود.
او یادآور شد: استان گلستان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌و سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی که از 23 تا 26 بهمن‌ماه در تهران برگزار شد حضور بسیار  فعال و خوبی داشت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اضافه کرد: حدود 100 نفر در 39 غرفه شامل 19 غرفه صنایع‌دستی و 20 غرفه تأسیسات گردشگری از همه شهرستان‌ها برای معرفی و عرضه محصولات در این نمایشگاه حضور داشتند.
تجری خاطرنشان کرد: نمایشگاه تهران دستاورد بسیار خوبی برای تأسیسات گردشگری استان در خصوص رزرو و جذب مسافر و گردشگر بود که متأسفانه با شرایط موجود به سمت کنسلی پیش می‌رود.
او با تأکید بر این‌که شرایط موجود در کشور در خصوص کرونا ویروس با رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی قابل‌کنترل است، گفت: این‌جانب از تمامی مردم استان و کشور تقاضا می‌کنم حتما مسائل بهداشتی که دائما توسط جامعه درمانی و پزشکی کشور توصیه می‌شود را رعایت کنند. با رعایت و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی بر این بیماری غلبه خواهیم کرد.
جلسه بررسی پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به واحدهای آسیب‌دیده از سیل ابتدای سال 98 در بخش‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان روز گذشته یکشنبه 11 اسفندماه 98 با حضور احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و اعضای کارگروه پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از سیل تشکیل شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .