عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برای نخستین بار 10 پرونده از گلستان در شورای راهبردی روستاها و شهرهای ملی بررسی شد

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

برای نخستین بار 10 پرونده از گلستان در شورای راهبردی روستاها و شهرهای ملی بررسی شد

 در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، 10 پرونده از استان گلستان با حضور معاون صنایع‌دستی کشور، استاندار گلستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و جمعی از فرمانداران، مسئولین شهرها و روستاهای استان بررسی نهایی شد.

به‌گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، در این جلسه که دوشنبه 6 مرداد 99 در محل عمارت تاریخی کوشک تهران برگزار شد، مسئولان استان گلستان از جمله استاندار، نمایندگان مجلس، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، فرمانداران و شهرداران از پرونده‌های ارائه شده در این شورا، دفاع کردند.
احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با تاکید بر این که با ثبت شهر و روستای ملی می توانیم به شناساندن ظرفیت های استان کمک کنیم، از حضور این استان در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی با 10 پرونده خبر داد.
او خاطرنشان کرد: شهرهای علی آبادکتول به عنوان شهرملی نواربافی کتول، رامیان و مینودشت به عنوان شهر ملی ابریشم بافی در این شورا معرفی شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان اضافه کرد: همچنین پرونده های روستای سیاهرودبار شهرستان علی آبادکتول به عنوان دهکده صنایع دستی، روستای عزیز آباد شهرستان کلاله به عنوان روستای ملی ابریشم بافی ترکمن، روستای زیارت شهرستان گرگان به عنوان روستای ملی جاجیم بافی، روستای شاهکوه شهرستان گرگان به عنوان روستای ملی سوزن دوزی، روستای لهندر مراوه تپه به عنوان روستای ملی منجوق دوزی و روستای تنگلی و حاجی قوشان شهرستان گنبدکاووس نیز به عنوان روستای ملی سوزن دوزی ترکمن در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
اویادآور شد: در سال جاری 6 بازارچه در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، آق‌قلا، کردکوی، مینودشت، کلاله و مراوه‌تپه در استان در دست اقدام است و این اداره کل آمادگی خود در صورت تخصیص و تامین اعتبارات لازم برای تکمیل بازارچه صنایع‌دستی در سطح همه شهرستان‌های سطح استان اعلام می کند.
تجری تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا ویروس فروش تولیدات هنرمندان و صنعتگران استان با توجه به عدم برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های ملی و استانی به کمترین حد خود رسیده است. از این رو اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تلاش می کند تا برای حضور فعال هنرمندان و صنعتگران در فضای مجازی و بهره مندی از این فضا در قالب فروشگاه های مجازی محصولات تولیدی هنرمندان در راستای رونق تولید آن ها اقداماتی را برنامه ریزی کند.
چهارمین شورای راهبردی ثبت روستاها و شهرهای ملی با حضور دکتر پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان، دکتر غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، مهندس رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، رحمت الله نوروزی نماینده مردم شهرستان علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، دکتر غلامعلی کوهساری نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی، دکتر رضا آریان پور نماینده مردم شهرستانهای مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، محمد حمیدی فرماندار شهرستان گرگان، امانگلدی ضمیر فرماندار شهرستان مراوه تپه، محسن سوخته سرایی سرپرست فرمانداری شهرستان علی آبادکتول و جمعی از شهرداران، بخشداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان در تهران برگزار شد.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .