عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مانور حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با قاچاق چوب در شهرستان رامیان برگزار شد


مانور حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با قاچاق چوب در شهرستان رامیان برگزار شد

مانور حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با قاچاق چوب در شهرستان رامیان برگزار شد

 

 مانور مقابله با قاچاق چوب با همکاری برخی نهاد ها و دستگاههای اجرایی  استانی و شهرستان رامیان و همچنین مساعدت ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های مجاور برگزار گردید.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ابوطالب قزل سفلو در مراسم آغازین مانور حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با قاچاق چوب در شهرستان رامیان اظهارداشت: با اعلام طرح تنفس جنگل های شمال کشور،جلوگیری از بهره برداری این منابع ملی و مبارزه با قاچاق چوب در عرصه های جنگلی بعنوان مهمترین دغدغه مدیران و مسئولان منابع طبیعی استان گلستان قلمداد می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: در این زمینه بین مدیران استانی تعامل بسیار خوبی انجام شده و از سوی استاندار گلستان پیگیری های لازم درخصوص حفاظت از این منابع صورت میگیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به نیاز کارگاه های چوب بری به مواد اولیه، با حمایت و همراهی ادارات مربوطه نظیر دادگستری، نیروی انتظامی، صنعت ومعدن و تجارت بازرسی های سرزده ای از این مراکز بعمل می آید تا از هرگونه همکاری و خرید چوب از قاچاقچیان درختان جنگلی جلوگیری شود.

قزل سفلو گفت: کارگاه هایی که در امر خرید چوب قاچاق فعالیت داشته باشند با تشکیل پرونده از سوی دادگستری گلستان مورد رسیدگی و مجازات سنگینی از جمله باطل شدن پروانه فعالیت و پرداخت جریمه های سنگین و زندان برای این افراد در نظر گرفته می شود.

مدیرکل منابع طبیعی تصریح کرد: به منظور سهولت در کشف محموله های قاچاق چوب، پلیس راهنمایی و رانندگی در همکاری با این اداره کل خودروهای حامل چوب را متوقف و بارنامه آنان را مورد بررسی قرار خواهد داد و حتی اداره کل راهداری، حمل و نقل و پایانه های گلستان طی دستورالعمل مصوب، بارگیری و انتقال هرگونه چوب بدون مجوز ادارات منابع طبیعی شهرستانها را ممنوع اعلام کردند.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی نیروهای منابع طبیعی در امر حراست از جنگل ها و مقابله با قاچاقچیان چوب و محصولات فرعی، طی 8 ماهه نخست سال جاری 368 فقره پرونده در سطح استان تشکیل شده است.

قزل سفلو با اشاره به میزان کشفیات در سال 99 بیان کرد: در میان کشفیات 98 متر مکعب چوب صنعتی، 733 استر هیزم، 4318 کیلو زغال و 1263 کیلو محصولات فرعی قرار دارد.

وی گفت: براساس آمار سازمان جنگل های کشور کمترین میزان قاچاق چوب در شمال کشور مربوط به استان گلستان می باشد که حاصل تمرکز و تلاش بی وفقه مسئولان در این خصوص می باشد.

دکتر نوبخت معاون امور جنگل سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور نیز با اشاره به حایز اهمیت بودن منابع طبیعی در کشورمان گفت: کارکردهایی که منابع طبیعی در کشورمان و دنیا دارد فراتر از کارکردهای اقتصادی است.

نوبخت افزود:جنگل های شمال کشور میزان آبی که در سال تولید میکنند در حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب است که این میزان بیشتر از آب پشت بزرگترین سد ایران یعنی کارون می باشد.

دکتر نوبخت با تاکید بر برنامه های حفاظتی که سازمان جنگل ها تهیه کرده است افزود: در سطح کشور ارزیابی های متفاوتی برای سطح پوشش های گیاهی و گونه های گیاهی انجام شده است. 

سرهنگ بزی فرماتده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گفت: همه دستگاه های اجرایی استان پا به پای منابع طبیعی در حفظ و حفاظت از انفال تلاش میکنند.

بزی گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی استان در خصوص برخورد با متخلفین عرصه های منابع طبیعی تعامل بسیار بالایی با دستگاه های قضایی و نیروی انتظامی دارد . 

جواد صادقلو فرماندار شهرستان رامیان نیز در این مانور با تاکید بر حفاظت از انفال و صیانت از منابع ملی گفت:جنگل های هیرکانی یک زیست بوم و اکوسیستم بسیار غنی با گونه های جانوری و گیاهی بی نظیر است که برخی از انها در دنیا شاخص هستند.

صادقلو گفت: جا دارد از دادستان شهرستان رامیان که همیشه در کنار حافظان منابع طبیعی بوده و علاوه بر مجازات برای افراد متخلف، جرمی با عنوان تخریب منابع طبیعی هم به جرایم متخلفین اضافه کرده تا میزان مجازات سنگینتری برای این افراد در نظر گرفته شود تشکر و قدردانی فراوان شود.

مانور مقابله با قاچاق چوب صبح چهارشنبه با همکاری فرمانداری، دادگستری، بسیج و سپاه شهرستان، محیط زیست، اداره صنعت معدن و تجارت، اداره راهداری و حمل و نقل، نیروی انتظامی، پلیس راه، شهرداری و اداره تعزیرات شهرستان رامیان و همچنین ادارات منابع طبیعی شهرستان های همجوار در سطح این شهرستان برگزار گردید که طی آن گذرگاه های مورد استفاده قاچاقچیان چوب در عرصه های جنگلی و کارگاه های چوب مورد بازرسی قرار گرفت.

 مانور حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با قاچاق چوب در شهرستان رامیان برگزار شد

 

مانور حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با قاچاق چوب در شهرستان رامیان برگزار شد

 

مانور حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با قاچاق چوب در شهرستان رامیان برگزار شد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .