عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حدود 50 هزار بازدید و بالغ‌بر 13 هزار اقامت در گلستان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خبر داد؛

حدود 50 هزار بازدید و بالغ‌بر 13 هزار اقامت در گلستان

 دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: از 26 الی 29 اسفندماه حدود 50 هزار بازدید از جاذبه‌ها و همچنین 13 هزار اقامت در مراکز گردشگری استان گلستان به ثبت رسیده است.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، رحمان فرمانی روز دوشنبه اول فروردین‌ماه 1401 در ارتباط ویدیویی با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، گفت: در چهار روز گذشته حدود 50 هزار بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و دست‌ساز استان گلستان صورت‌گرفته است.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: در این مدت بالغ‌بر 13 هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند که با این تعداد اقامت ضریب اشغال اقامتگاه‌های رسمی استان گلستان 60 درصد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: نوروزگاه‌ها یکی از برنامه‌های نوروزی گلستان است که باهدف حفظ فرهنگ غنی اقوام و معرفی آن به نسل جوانی که ممکن است با این آداب‌ورسوم آشنایی نداشته باشند و همچنین مسافرانی که به استان سفر می‌کنند، در استان برپا خواهد شد.
فرمانی بیان کرد: در ایام نوروز و از دوم لغایت 12 فروردین‌ماه، 14 نوروزگاه در همه شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی‌شده است که اجرای موسیقی اقوام، بازی‌های بوم و محلی، جنگ‌های شادی، مسابقه‌های فرهنگی، غذاهای محلی، صنایع‌دستی و سوغات از اهم برنامه‌های اجرایی در این مراسم خواهد بود.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: در ایام نوروز تعداد 21 بازارچه موقت صنایع‌دستی با 430 غرفه برای معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی و نمایش توانمندی هنرمندان و صنعتگران استان در سطح استان برپا خواهد شد.
وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای نوروز 1401 که به همت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اجرایی می‌شود، برپایی 27 جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستایی در سطح استان است. در این جشنواره‌ها معرفی آداب‌ورسوم، توانمندی روستاییان، غذاهای محلی، البسه سنتی، بازی‌های بومی و محلی و... برنامه‌ریزی‌شده است.
افزایش 49 درصدی خودروهای ورودی به گلستان
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: بر اساس آمار تردد شمارهای برخط سطح استان، از 26 الی 29 اسفندماه در چهار گذرگاه ورودی استان شاهد افزایش 49 درصدی تردد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته هستیم.
فرمانی بیان کرد: به دستور استاندار گلستان پویش 20- در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در نوروز 1401 در حال اجراست. در این پویش مقرر شد سرعت متوسط و لحظه‌ای وسایل نقلیه درراه‌های اصلی استان 20 کیلومتر در ساعت کاهش یابد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .