عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صرفه جویی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورویی کشور با جلوگیری از ورود کالاهای دارای نمونه داخلی

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان:

صرفه جویی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورویی کشور با جلوگیری از ورود کالاهای دارای نمونه داخلی

صرفه جویی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورویی کشور با جلوگیری از ورود کالاهای دارای نمونه داخلی

 درویش علی حسن زاده گفت : پارسال با جلوگیری از ورود کالاهایی که نمونه آن در داخل کشور تولید می‌شد، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده سرپرست اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : وزارت صنعت، معدن و تجارت ماموریتهای متعددی دارد که با همکاری و همراهی بخش خصوصی ، تشکلها ، اصناف ، صنعتگران ، معدنکاران ، تجار و بازرگانان آنها را انجام داده و می دهد و توسعه نهضت ساخت داخل یکی از این ماموریتها می باشد .

وی گفت : در این طرح با حمایت از تولیدکنندگان داخلی از واردات کالاهایی که در داخل تولید و ظرفیت تامین نیاز کشور را دارند جلوگیری می شود که پارسال با جلوگیری از ورود کالاهایی که نمونه آن در داخل کشور تولید می‌شد ، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی حاصل گردید و این رویکرد در سالجاری نیز ادامه دارد و امیدواریم با توسعه این طرح ضمن ارتقاء تولیدات داخلی از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری نمائیم .

حسن زاده گفت : با هدف تحقق شعار سال و در حوزه توسعه واحدهای دانش بنیان برنامه ما این است که شرکت‌های دانش بنیان فعلی را تقویت نموده و آنها را توسعه دهیم .

وی افزود : همچنین در حال شناسایی واحدهایی که ظرفیت دانش بنیان شدن را دارند نیز هستیم تا آنها را به این سمت سوق دهیم .

به گفته حسن زاده ، تعدادی از واحدهای صنعتی استان نیز در حوزه تحقیق و توسعه در حال فعالیت هستند که پیگیر تقویت آنها هستیم .

وی گفت : برنامه داریم تا واحدهایی که اخیرا در حال دریافت جواز تاسیس هستند را حتی المقدور بسمت دانش بنیان شدن سوق دهیم زیرا معتقدیم دانش بنیان شدن زمینه رونق تولید ، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تمام شده واحدها را فراهم می نماید .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 221
  • کد خبر : 93483