عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تکمیل، تقویت و به‌روزرسانی زیرساخت‌های انتقال خون استان نیازمند همراهی بیشتر خیرین است

مدیرکل انتقال خون گلستان:

تکمیل، تقویت و به‌روزرسانی زیرساخت‌های انتقال خون استان نیازمند همراهی بیشتر خیرین است

 

 

 مدیرکل انتقال خون گلستان با تاکید بر نیاز همیشگی استان به فرآورده‌های خونی گفت: تکمیل، تقویت و به‌روزرسانی زیرساخت‌های انتقال خون استان نیازمند همراهی بیشتر خیرین است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون گلستان ، دکتر فاطمه محمدی روز سه‌شنبه در مجمع خیرین انتقال خون گلستان اظهار داشت: تهیه تخت‌ سیار و سردخانه و راه‌اندازی پایگاه ثابت و سیار، از جمله نیازهای انتقال خون استان است که رفع این کمبودهای زیرساختی با کمک خیرین امکان‌پذیر است.

 

وی افزود: گلستان چهار پایگاه ثابت انتقال خون دارد که با توجه به سکونت جمعیت افزون بر ۲ میلیونی استان در ۱۴ شهرستان، ساخت و راه اندازی پایگاه های ثابت و سیار برای دریافت خون ذخیره منابع خونی گلستان را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

دکتر محمدی گفت ، گلستان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و نیازمند خون دارد که از این تعداد، هزار بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی بوده و نیازمند استفاده مستمر از خون هستند.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: نیاز خونی بیماران و مراکز بیمارستانی گلستان روزانه ۱۸۰ واحد است که برای تحقق این مقدار حداقل باید هر روز ۲۰۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

 وی افزود ، استان مرزی گلستان ۱۴ شهرستان دارد که فقط در سه شهر گرگان، گنبدکاووس و علی‌آبادکتول پایگاه ثابت خونگیری فعال است ضمن اینکه ۲۴ مرکز درمانی و بیمارستانی استان نیازهای خونی خود را از این مراکز تامین می‌کنند.

 

علی دنکوب دستیار استاندار گلستان در امور مشارکت های مردمی هم در این مجمع گفت: انتقال خون استان عقب ماندگی و مشکلاتی دارد که با تشکیل مجمع خیرین انتقال خون امیدواریم بخشی از آن‌ها برطرف شود.

دستیار استاندار گلستان در امور مشارکت های مردمی افزود: انتقال خون پیشران سلامت در روند درمان برخی بیماری ها بوده و بیماران سخت‌علاج، سرطانی و تالاسمی بیش از بقیه به فراورده‌های این سازمان نیاز دارند که باید برای حل مشکلات آن تلاش کرد.

مشاوراستانداردر امور خيرين افزود: کمک حداقلی 20 میلیارد تومانی را رافع بسیاری از مشکلات اساسی انتقال خون استان دانستند .

وی اظهار داشت: گلستان نیازمند سردخانه برای نگهداری پلاسما است ولی هنوز این مهم محقق نشده و همچنین اتوبوس سیار انتقال خون از ضروریاتی بوده که نیاز به پیگیری دارد.

سایر خیرین محترم حاضر در جلسه نیز مشترکا نظر به کمک به انتقال خون داشتند .

برخی از نظرات خيرين حاضر در جلسه :

فعال اجتماعی وخیر قربان زنگانه گفت ، تلاش در رفع مشكلات از قبيل سردخانه ، اتوبوس . استفاده از ظرفيت مجمع خيرين سلامت استان در حوزه انتقال خون ، استفاده از ظرفيت اصحاب رسانه و صدا و سيما .

فعال اجتماعی وخیر رسول گرگيج گفت ، فاصله ارتباطي بين مردم و انتقال خون و در نتيجه ضعيف ماندن زيرساختهاي انتقال خون ، تعيين هدف در كار مجمع خيرين انتقال خون ، تشكيل مجمع خيرين به عنوان يك حلقه مفقوده ارتباط بين مديران و مردم از نقاط افتخار دولت آقاي رئيسي .

فعال اجتماعی وخیر قربان محمد شاه نظري گفت ، استفاده از ساختمان خيرين سلامت بندرتركمن جهت خونگيري ، نياز مجمع به يك نقشه راهٍ ،آمادگي فرماندار بندرتركمن براي تعيين زمين جهت احداث پايگاه انتقال خون در این شهرستان دانست .

فعال اجتماعی وخیر نسرين حسيني گفت ، تفكر ما تاكنون اين بود كه انتقال خون زير مجموعه دانشگاه علوم پزشكي هست و مشكلاتش از طريق دانشگاه حل مي شود ، مجمع خيرين استان وظيفه ساماندهي امور خيريه استان را دارد ولي اين مجمع خودشان را خاص مي دانند و با ساير مجامع خيرين دستگاههاي استان ارتباط نمي گيرند ، لذا اولويت هاي استان در حوزه كمكهاي خيرين نامشخص است .

گفتنی است در این جلسه با حضور 15 خیر و نیکوکار برگزاری انتخابات صورت گرفت که رسول گرگیج به عنوان رییس مجمع، علی اصغر سلیمانی با نایب رییس، قربان محمد شاه نظری خزانه دار و محمد قوانلو به عنوان بازرس مجمع خیرین انتقال خون گلستان انتخاب شدند.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل انتقال خون گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .