عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » واگذاری دبیرخانه سرود رضوی به مدت چهار سال به استان گلستان


واگذاری دبیرخانه سرود رضوی به مدت چهار سال به استان گلستان

 

پیش از ظهر سه شنبه10 بهمن 1401، با حضور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و مدیران کل آموزش‌وپرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نشست خبری دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی برگزار شد.

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، سیدرضا نظری در نشست خبری جشنواره سرود رضوی گفت: استان گلستان برای نخستین بار میزبان یکی از جشنواره‌های رضوی است و دبیرخانه این جشنواره ملی به اداره‌کل آموزش‌ و پرورش گلستان واگذار شده است؛ هم اکنون 64 مربی سرود از سراسر کشور در دوره سه روزه توانمندسازی مربیان حاضر شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در ۱۶ رشته مختلف گفت: مدیریت و برگزاری جشنواره‌های رضوی برعهده فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد اما برای نخستین بار برگزاری یکی از رشته‌های جشنواره ملی رضوی به آموزش و پرورش واگذار شده است.

وی افزود: جشنواره ملی سرود رضوی برای نخستین بار در استان گلستان برگزار می‌شود و گروه‌های سرود منتخب سراسر کشور در شهر گرگان گرد هم می‌آیند و فضایی معنوی در ایام برگزاری این جشنواره در استان ایجاد خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: برگزاری کارگاه توانمندسازی مربیان سرود آموزش و پرورش از اقدامات مبتکرانه و میدانی بنیاد بین‌المللی امام‌رضا (ع) است.

وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در کنار آموزش و پرورش استان به عنوان دبیرخانه جشنواره خود را خادم می‌داند و امیدواریم این جشنواره‌ها منجر به تولید آثار فاخری شود.

سعید باقری کارشناس آوایی اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اعلام خبر تاسیس استودیوی ضبط حرفه ای صدا در استان گفت: اولین مرکز آفرینش هنر های آوایی در وزارت آموزش‌ و پرورش در مرکز گلستان و در قالب یک استدیو صدابرداری و تولید هنرهای آوایی و سرود ها افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این استدیو به منظور تقویت گروه های سرود و تولیدات آوایی و کشف و پرورش استعدادهای جوان با حمایت اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، در کانون فرهنگی تربیتی طه به عنوان ساخته خواهد شد.

مرتضی سعیدی‌زاده مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری بیستمین دوره برگزاری این جشنواره هستیم، اظهارداشت: جشنواره بیستم در ۱۶بخش شامل چهار جشنواره شعر رضوی (شعر فارسی، شعر عربی، شعر کودک و شعر کودک و نوجوان)، سه جشنواره تئاتر رضوی (تئاتر خیابانی، تئاتر بزرگسالان و تئاتر کودک و نوجوان)، ۲ جشنوراه ادبیات داستانی رضوی (ادبیات کودک و نوجوان و نیز ادبیات بزرگسال) و نیز سرود رضوی، آواها و نواهای رضوی، رسانه‌های رضوی، فیلم و پویانمایی رضوی، گرافیک رضوی، عکس رضوی و هنرهای تجسمی رضوی (خوشنویسی) در حال برگزاری است.

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آپ
  • بازدید : 187
  • کد خبر : 98993