عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دانش بدون مهارت به بازار کسب و کار متصل نخواهد شد


دانش بدون مهارت به بازار کسب و کار متصل نخواهد شد

دانش بدون مهارت به بازار کسب و کار متصل نخواهد شد 

سومین جلسه شورای مهارت استان گلستان با حضور دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و مدیران عضو این شورا در سالن شهید باهنر استانداری گلستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، حمزه کرایلو با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص مصوبات جلسات قبل این شورا، گفت: شورای مهارت نقطه عطفی در آموزش‌های مهارتی است و از این پس آموزش‌های مهارتی در هر منطقه و هر شهرستان بر اساس نظر و رای شورای مهارت اجرایی می‌گردد.
 وی افزود: آموزش سربازان وظیفه و تبیین دستورالعمل کارآموزی در محیط کار واقعی، از مهمترین موارد و محورها در دومین جلسه شورای مهارت استان بود.
کرایلو بیان کرد: در این شورا به دنبال این هستیم که بفهمیم در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری که از ظرفیت‌های کم‌نظیر استان ماست، به چه مهارت‌ها و چه تعداد افراد ماهر نیاز داریم که این باعث می‌شود که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بتواند سفارش‌محور و مبتنی بر نیازهای بازار برنامه‌ریزی کند.
وی ادامه داد: زمانی نخواهد گذشت که خیلی از حرفه‌ها و آموزش‌های مهارتی امروز که در بازار به آن نیاز داریم، در آینده نزدیک رنگ باخته، منسوخ خواهد شد و جایشان را به مشاغل آینده خواهند داد.
وی مهارت آموزی را نیاز همه بخش ها عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش های مهارتی با هدف تربیت نیروی ماهر در راستای ایجاد اشتغال مشخص است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان اظهار کرد: توانمندسازی نیروی شاغل در صنایع همیشه مورد توجه صاحبان صنایع بوده و لازم است آموزش های مهارتی در صنایع با ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی توسعه پیدا کند.
وی همچنین گفت: استفاده از ظرفیت خیرین مهارتی در توسعه آموزش های مهارتی در دستور کار است که نیازمند همیاری و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی است تا نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب را پرقدرت ادامه دهیم.
دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در این نشست با اشاره به تحقق شعار سال در خصوص آموزش های علوم دانش بنیان گفت:دانش بدون مهارت به بازار کسب و کار متصل نخواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از مدیران حاضر در جلسه درخواست کرد ضمن برقراری تعامل مطلوب با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان از امکانات و تجهیزات موجود این اداره در راستای ایجاد اشتغال پایدار و مولد استفاده کنند.
دهنوی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع مهارت آموزی و کشف استعدادهای برتر مهارتی در استان مسابقات ملی مهارت با جدیت در استان پیگیری خواهد شد و تمامی دستگاه های اجرایی در این موضوع همکاری داشته باشند.
وی بیان کرد: نشست مشترکی فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری استان گلستان در خصوص ایجاد مرکز آموزش فناوری های نوین برگزار شود.
 

دانش بدون مهارت به بازار کسب و کار متصل نخواهد شد

 

دانش بدون مهارت به بازار کسب و کار متصل نخواهد شد

  

دانش بدون مهارت به بازار کسب و کار متصل نخواهد شد

 

دانش بدون مهارت به بازار کسب و کار متصل نخواهد شد

 

 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .