عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دفتر بازرسی آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه أخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری است

مدیرکل دفتر مديريت عملكرد، بازرسي و امور حقوقي استانداری گلستان اعلام کرد:

دفتر بازرسی آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه أخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری است

هانی محمدی به استناد دستورالعمل اجرایی مواد 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری پیرامون موضوع مبارزه با فساد اداری، تصریح کرد: دفتر بازرسی استانداری گلستان آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه تخلفات موضوع ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری در حوزه استانداری، فرمانداریها و بخشداریهای تابعه می باشد.

 مدیرکل دفتر مديريت عملكرد، بازرسي و امور حقوقي استانداری با تاکید بر اهتمام جدی دولت در مبارزه با فساد اداری گفت: برخورد همه جانبه و قاطع با مفاسد اداری از خصایص مهم دولت مردمی آیت ا... رئیسی است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) نیز بوده است.
وی راه های دریافت گزارش های مردمی در حوزه تخلفات موضوع ماده 91 را برشمرد و گفت: به این منظور صندوق ارتباط مستقیم با مدیرکل دفتر بازرسی به صورت فیزیکی در مجموعه استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها نصب گردیده است.
وی با اشاره به لزوم تحقق دولت الکترونیک افزود : در این راستا در پورتال استانداری دو قسمت تحت عنوان "ارتباط با مدیر کل بازرسی استانداری" و "میز خدمت الکترونیک" بارگذاری شده تا مردم شریف استان قادر باشند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه استانداری و واحدهای تابعه، گزارشات خود را از طریق صندوق مذکور یا تکمیل فرم های مربوطه به دفتر بازرسی اعلام نمایند.
محمدی در ادامه با بیان تاکید ویژه دکتر زنگانه، استاندار گلستان مبنی بر اهمیت رفع مسائل و مشکلات مردم اظهار کرد: طبق پیگیری های به عمل آمده سامانه پیامکی 300075111 برای ارتباط آسان تر مردم با مسئولین استان راه اندازی شده تا مردم علاوه بر شماره تلفن 111 مرکز سامد بتوانند از این طرق نیز مشکلات خود را به مسئولین استان منعکس کنند.
مدیرکل دفتر مديريت عملكرد، بازرسي و امور حقوقي استانداری ضمن تشریح دستورالعمل اجرایی مواد 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری عنوان کرد: طبق ماده91 قانون مدیریت خدمات کشوری، أخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع می باشد. استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذیربط خود تخلف محسوب می شود.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری در خصوص ماده 92 قانون نیز عنوان نمود: مدیران و سرپرستان بلافصل، مسئول نظارت و کنترل و حفظ  روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله می باشند و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند. در صورتی که کارمندان مزبور با اقدامات خود موجب ضرر و زیان دولت گردند و یا تخلفاتی نظیر رشوه و یا سوءاستفاده در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات گردد، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی با مدیران و سرپرستان کارمندان (حسب مورد) نیز که در کشف تخلف و یا جرایم اهمال نموده باشند مطابق قوانین مربوط با آنان رفتار خواهد شد.

تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بازرسی
  • بازدید : 575
  • کد خبر : 91603