عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آماده باش کامل نیروهای منابع طبیعی شهرستان گرگان برای مقابله با حریق های احتمالی


آماده باش کامل نیروهای منابع طبیعی شهرستان گرگان برای مقابله با حریق های احتمالی

آماده باش کامل نیروهای منابع طبیعی شهرستان گرگان برای مقابله با حریق های احتمالی

 

اسماعیل نادری سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان از آمادگی کامل نیروهای منابع طبیعی برای مقابله با هرگونه حریق احتمالی در سطح جنگل‌ها و مراتع خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان گرگان؛ شنبه 18 تیر، نادری گفت: با توجه به گرمای بی سابقه هوا و احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع به ویژه جنگل‌های دست کاشت شهرستان، نیروهای مدیریت بحران به حالت آماده باش کامل در آمده اند و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا صورت گرفته است.

 نادری اظهار کرد: افزایش ناگهانی دما در طی روزهای اخیر باعث خشک شدن سطح جنگل‌ها و مراتع و از دست رفتن رطوبت زمین شده است به طوری که هرگونه سهل انگاری می‌تواند فاجعه غیر قابل جبرانی برای جنگل ها و مراتع ایجاد کند.

نادری از عموم مردم، انجمن های مردم نهاد، بسیج، شوراها و دهیاران به ویژه روستاهای حاشیه جنگل درخواست کرد در کنار نیروهای منابع طبیعی و دستگاههای مدیریت بحران باشند تا شاهد تخریب کمتر منابع طبیعی و عرصه های ملی که امانت در دست ما هستند باشیم.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از مشارکت مردم جهت جلوگیری از وقوع حریق در مناطق جنگلی و مرتعی تاکید کرد و گفت: کاهش و پیشگیری از آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم بوده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزی و یا تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی از طریق شماره شبانه‌روزی ۱۵۰۴ گزارشات خود را اطلاع دهند.
 

آماده باش کامل نیروهای منابع طبیعی شهرستان گرگان برای مقابله با حریق های احتمالی

 



ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 210
  • کد خبر : 103318