عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دومین جلسه انجمن میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آق قلا تشکیل شد

به ریاست فرماندار:

دومین جلسه انجمن میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آق قلا تشکیل شد

دومین جلسه انجمن میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آق قلا تشکیل شد

 دومین جلسه انجمن میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آق قلا به ریاست الیاس هیوه چی فرماندار و اعضاء این انجمن در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 فرماندار شهرستان آق قلا ضمن اشاره به پل تاریخی شهراظهار داشت:با توجه به اتفاق آراء اعضای کارگروه ،روز ثبت پل تاریخی به عنوان روز آق قلا انتخاب شود تا تلنگری هم برای مسئولین باشد تا به پل تاریخی آق قلا که از میراث فرهنگی وملی ما می باشد بیشتر توجه نمایند.

 وی ضمن تقدیر ازثبت معنوی آیین آق آش به برگزاری این آئین اشاره داشته وافزود:با ثبت این میراث معنوی، موجب توجه و احترام بیشتر و نیز نوعی قدردانی به مقام پدران و مادران است و همچنین این مهم نشان دهنده اینست که آیین آق آش مختص و منحصر به قوم ترکمن می باشد.با این نگاه که ما بتوانیم به گونه ای این جشن را برگزار نماییم تا فرزندانمان این آیین را بشناسند و فضای معنوی جامعه بیشتر گردد و به این رسم و سنت مقید شوند و قطعاً با برگزاری این جشن برای اولین بار در آق قلا ، سنت و فرهنگ شهرستان غنا خواهد شد.

 این مقام مسئول به استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد اشاره نموده و بیان داشت:انجمن های میراث فرهنگی برای حفظ میراث و شناسایی میراث فرهنگی و تاریخچه میراث ما باید از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و سمن ها استفاده نماید وپس از صدور احکام آنان، جلسه توجیهی برگزار شود تا با آگاهی کامل بتوانند در جهت حفظ و نشر میراث فرهنگی شهرستان توانمندباشند و عملکرد مطلوبی ارائه نمایند.

 رئیس انجمن میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آق قلا در خصوص انتخاب روستای گردشگری این شهرستانگفت: بعضی از شهرستانها در استان از نظر موقعیت جغرافیایی ، منابع طبیعی و موقعیت اقلیمی خاص می باشند و دارای ظرفیت گردشگری هستند مانند ترکمن ها، کتولی ها و ... روستاهایی که از نظر گردشگری دارای ظرفیت هایی چون جاذبه های طبیعی ، پرورش شتر،پرورش اسب وآثار باستانی هستند باید برجسته شوند و به عنوان روستای هدف گردشگری شاخص گردند. مانند دهکده گردشگری که در شهرستان آق قلا عید باستانی نوروز را با به همراه آوردن گردشگران، زیباتر و مفرح تر کردو نشان دهنده فرهنگ اصیل ترکمن به اقشار مختلف بوده است وهمچنین ایجاد اشتغال نموده و در بهبود وضعیت اقتصادی مردم منطقه نیز تاثییر گذار بوده است فلذا روستای هدف گردشگری می تواند به جذب گردشگر و انتشار فرهنگ و نیز ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی کمک کند.

دومین جلسه انجمن میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آق قلا تشکیل شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 2064
  • کد خبر : 14044