عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هم اندیشی هیت های مذهبی خواهران درعلی آباد کتول


نشست هم اندیشی هیت های مذهبی خواهران درعلی آباد کتول

نشست هم اندیشی هیت های مذهبی خواهران درعلی آباد کتول

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، نشست هم اندیشی هیت امناء وهیت های مذهبی خواهران شهرستان علی آباد کتول آباد باحضوراحمد تجری مفرد فرمانداردر محل فرمانداری برگزارشد.

فرماندار گفت:این شهرستان از دیر باز در برپایی مراسمات عزاداری امام حسین(ع) نقش پررنگی داشته و امروزه هم با داشتن چنین ظرفیتی در داخل هیات های مذهبی شهرستان و در راستای ترویج شعائر حسینی وظیفه سنگینی را به دوش می کشد.

وی توجه به مفاهیم عمیق واقعه عاشورا را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد:دشمنان در نظر دارند تا حماسه حسینی را از واقعه عاشورا حذف کند چرا که آنها خوب میدانند که حماسه و فداکاری امام حسین(ع) منافع آنها را به خطر می اندازد.

تجری مفرداظهارداشت: واقعه کربلا سرشار از مفاهیم جریان ساز می باشد که مدیران هیات های مذهبی باید در این مراسمات به واکاوی تاریخ و واقعه عاشورا بپردازند و پیام های پویا و نشاط بخش آن را به همه اقشار جامعه عرضه کنند.

وی افزود: در طول تاریخ بشری، نقش های برجسته زنان، در بردارنده برگ های زرینی از تاریخ بوده است و همواره چشم و دست و دامان زنان فرهیخته و بزرگ، نگهبان ارزش ها و آرمان های بلند بشر بوده و هست و هرگز نمی توان این واقعیت را انکار کرد و یا به دیده ای ناچیز از آن یاد نمود.

فرمانداردر پایان گفت: بانوان بزرگواری که به علت ولایت مداری و عشق به امام زمان خویش، حضرت را همراهی کرده و لحظه ای، آن بزرگ مرد عشق و حماسه را تنها نگذاشتند، از جمله این نقش آفرینان هستند ما معتقدیم که ورای هر حرکتی، اندیشه ای بزرگ نهفته است و حتی دختران کوچک امام حسین (علیه السلام) بر اساس باورهای بزرگ خویش، این سفر را آغاز کردند همان گونه که حضرت زینب (علیهاالسلام) با یک اعتقاد ساختمند این سفر را برگزیدند.

نشست هم اندیشی هیت های مذهبی خواهران درعلی آباد کتول

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .