عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان علی آبادکتول برگزارشد


جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان علی آبادکتول برگزارشد

جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان علی آبادکتول برگزارشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول،جلسه کارگروه آب، کشاورزي و منابع طبيعي شهرستان باحضور احمد تجری مفرد فرمانداردر محل سالن اجتماعات برگزارشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان علی آباد کتول بیش از نیمی از اقتصاد شهرستان را وابسته به بخش کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برماست تا با تلاش بیشتر در همه واحدها و دستگاههای اجرایی کشاورزی را از سنتی به کشاورزی صنعتی و مکانیزم تبدیل کنیم.

فرماندار حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی و رفع موانع اجرایی کشاورزی و هماهنگی دستگاه های مرتبط با امور کشاورزی را از وظایف این کارگروه برشمرد و بر رفع مشکل کشاورزان تاکید کرد.

تجری مفرد افزود:درسال جاری 28 هزارو 731 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان علی آبادکتول زیر کشت گندم قرار گرفته که پیش بینی می شود از این میزان کشت 85 هزار تن گندم برداشت شود.

فرمانداراظهارداشت:امسال قیمت خرید تضمینی گندم بر اساس 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید به مبلغ 12 هزارو 705 ریال می باشد.

تجری مفرد ضمن اعلام اینکه بانک کشاورزی بانک عامل در خرید گندم می باشد گفت: مراکز خرید گندم در شهرستان علی آبادکتول، سیلوی فاضل آباد، کارخانه های آرد شمس، کارخانه علی آباد، کارخانه طبرستان، انبار شرکت تعاونی مزرعه و تعاونی زنان حکیم آباد می باشند.

درادامه عابدی رئیس جهاد کشاورزی علی آباد کتول با بیان اینکه سطح زیر کشت جو در شهرستان علی آبادکتول 2 هزارو 400 هکتار می باشد اذعان داشت: پیش بینی می شود 8 هزارو 600 تن جو درسال جاری از مزارع شهرستان علی آبادکتول برداشت شود.

وی قیمت خرید تضمینی جو در سال جاری را 10 هزارو 28 ریال اعلام کرد و یادآورشد: امسال جو تولیدی کشاورزان شهرستان علی آبادکتول در 3 مرکز خاوردشت، شرکت تعاونی پیام پیچک محله و شرکت تعاونی استرآباد فاضل آباد خریداری می شود.

مدیرجهادکشاورزی علی آبادکتول در ادامه سطح زیرکشت کلزای شهرستان علی آبادکتول را 525 هکتار اعلام کرد و گفت: تخمین برداشت کلزا 1200 تن می باشد که با نرخ خرید تضمینی 25هزارو 300 ریال در یک مرکز شرکت دانه های روغنی و احتمالا در شرکت خاوردشت خریداری خواهد شد.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .