عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه آب کشاورزی ومنابع طبیعی درفرمانداری علی اباد کتول برگزارشد


جلسه کارگروه آب کشاورزی ومنابع طبیعی درفرمانداری علی اباد کتول برگزارشد

جلسه کارگروه آب کشاورزی ومنابع طبیعی درفرمانداری علی اباد کتول برگزارشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آبادکتول،جلسه کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی باحضور احمد تجری مفردفرماندارشهرستان ومدیران ادارت درمحل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان علی آباد کتول بیش از نیمی از اقتصاد شهرستان را وابسته به بخش کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برماست تا با تلاش بیشتر در همه واحدها و دستگاههای اجرایی کشاورزی را از سنتی به کشاورزی صنعتی و مکانیزم تبدیل کنیم.

فرماندار حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی و رفع موانع اجرایی کشاورزی و هماهنگی دستگاه های مرتبط با امور کشاورزی را از وظایف این کارگروه برشمرد و بر رفع مشکل کشاورزان تاکید کرد.

فرمانداربافرارسیدن فصل برداشت سویااظهارداشت:8822هکتارسویادر شهرستان علی آباد کتول کشت شده است ومقدار22000تن برآورد برداشت داریم .

وی افزود:نسبت به پارسال درسطح کشت افزایش چندانی نداشتیم وتعداد بهره برداران امسال1800می باشد.

تجری مفرد درادامه گفت:درشهرستان سه جایگاه مرکزخرید سویاتعیین شده که شامل،شرکت تعاونی زنان حکیم آباد،کارخانه خاوردشت و شهرک صنعتی فاضل آباد انبار اقای حسین کیخامی باشد.

فرماندار قیمت اعلام شده توسط جهادکشاورزی برای خرید امسال سویا را2260 تومان دانست.

درپایان اقدامات به عمل آمده درخصوص اقدامات انجام شده در خصوص کشاورزان از طرف جهاد مورد بررسی قرار گرفت و مسائلی از قبیل چگونگی تأمین آب اراضی زراعی ، تأمین نهاده های کشاورزی از قبیل کود ، سم و … و بیمه محصولات کشاورزی و سوخت مورد نیاز کشاورزان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .