عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفظ و صیانت از درختان مهمترین اصل در توسعه فضاهای سبز گالیکش است

فرماندار گالیکش در جلسه توسعه فضای سبز شهرستان:

حفظ و صیانت از درختان مهمترین اصل در توسعه فضاهای سبز گالیکش است

حفظ و صیانت از درختان مهمترین اصل در توسعه فضاهای سبز گالیکش است

فرماندار گالیکش در جلسه توسعه فضای سبز شهرستان گفت: مسئله حفظ و صیانت از درخت‌ها و گل و گیاه‌های موجود درشهرستان مهمترین اصول توسعه فضای سبز می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش حسین مایلی در جلسه توسعه فضای سبز شهرستان که صبح پنجشنبه (دوم اسفند ماه) با حضور بخشداران مرکزی و لوه، شهردار، رؤسای منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: هفته منابع طبیعی بهترین فرصت برای توسعه فضای سبز و ایجاد تنوع در کاشت درختان، گل و گیاه در سطح شهرستان است لذا همه دستگاه‌ها و ادارات در این جهت تلاش مضاعفی از خود به کار گیرند.

مایلی با اشاره به پوشش گیاهی مطلوب شهرستان گالیکش بیان کرد: علیرغم وجود جنگل‌های انبوه و پارک ملی گلستان در شهرستان، توسعه فضای سبز باید به صورت هدفمند تداوم داشته باشد.

وی کاشت درختان مثمر و غیرمثمر را از سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: توسعه فضای سبز نه تنها از جنبه روانی حائز اهمیت است بلکه به لحاظ بهداشتی و محیطی نیز نقش عمده‌ای در توسعه شهرستان ایفا می‌کند.

فرماندار گالیکش در ادامه خاطرنشان کرد: منابع طبیعی باید در جهت حفظ اراضی ملی و نگهداری از آن تلاش نماید و در راستای توسعه سبز و کاشت درخت از گونه‌هایی استفاده شود که با آب و هوا و محیط، سازگاری داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها به منظور کاشت نهال گفت: با توجه به فرا رسیدن نوروز و به منظور نشان دادن چهره‌ای زیبا و خوشآیند از شهرستان، بحث زیباسازی در ورودی و خروجی شهرها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: در جهت حفظ درختان با قدمت بالا نظیر سرخدار که تعداد محدودی از آن در شهرستان وجود دارد باید تلاش جدی صورت پذیرد.

حفظ و صیانت از درختان مهمترین اصل در توسعه فضاهای سبز گالیکش است

 

حفظ و صیانت از درختان مهمترین اصل در توسعه فضاهای سبز گالیکش است

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 516
  • کد خبر : 57825