عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برای مبارزه با بیماریهای سالک و هاری از مردم کمک گرفته شود


برای مبارزه با بیماریهای سالک و هاری از مردم کمک گرفته شود

برای مبارزه با بیماریهای سالک و هاری از مردم کمک گرفته شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس گفت : برای مبارزه با بیماری های سالک و هاری باید از ظرفیتهای مردمی روستاهای در معرض خطر استفاده شود.
مهندس حمیدی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان افزود: برای داشتن آمار دقیق از سگ های بلاصاحب که عامل بیشترین گزش ها و انتقال احتمالی بیماری هاری هستند، باید از دهیاری ها کمک گرفته شود.
وی ادامه داد: هر ساله تعدادی از اهالی این شهرستان و بخصوص در روستاها توسط سگ های بلاصاحب گزیده می شوند که مداوای آنها هزینه های سنگینی بر دولت تحمیل می کند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس بابیان اینکه قیمت هر واکسن هاری که به افراد گزیده شده، تزریق می شود قریب 8 میلیون ریال است، افزود: باید برای نتیجه بخشی در مهار سگ های ولگرد ، ضمن اقدامات فرهنگی باید با صاحبان سگ ها برخورد قانونی شود و آنها رادر قبال پیامدهای ناشی از گزش سگ هایشان توجیه کرد.
مهندس حمیدی همچنین در خصوص تغییر ساعت فعالیت کشتارگاه این شهرستان گفت: در طول سه هفته ای که فعالیت این کشتارگاه از شب به روز انتقال یافته ، تخلفات بسیار کاهش داشته است.
دکتر فرهاد بدیعی سرپرست مرکز بهداشت گنبدکاووس هم گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه خواهدداشت.
وی افزود: 27گروه ثابت درساعات اداری و 6گروه سیار در ساعات غیر اداری پاسخ گوی مردم خواهند بود.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح ، بازرسی ها از مراکز ارائه مواد غذایی ، پارک ها،مکان های استقرار موقت مسافرین و نیز سایر مراکز مرتبط تشدید شده است.
دکتر بدیعی در مورد بیماری سالک نیز گفت: شهرستان گنبدکاووس بخصوص در روستاهای نوار مرزی از وضعیت خوبی در این خصوص برخوردار نیست.
وی تعداد مراجعین امسال را 280نفر اعلام کرد و گفت: این درحالی است که بسیار ازمردم معتقدند بیماری سالک خودبخود بهبود یافته ونیازی به مراجعه به پزشک نیست.
دکتر بدیعی گفت: مرکز بهداشت گنبدکاووس در مبارزه با جوندگان حامل بیماری سالک و نیز اتلاف سگ های ولگرد با کمبود اعتبار مواجه است.
سرپرست مرکز بهداشت گنبدکاووس، طعمه گذاری برای جوندگان در اطراف روستاها را عمده ترین کار درمبارزه با بیماری سالک خواند و گفت: کمبود اعتبار در بکارگیری نیروی انسانی در این خصوص مهمترین مشکل این مرکز است.
وی با بیان اینکه باید در 58 روستا علیه جوندگان طعمه گذاری شود ،افزود: سالانه سه بار بر علیه این جوندگان طعمه گذاری می شود.
دکتر بدیعی با بیان اینکه ، سالک در سطح شهر گنبد خطری محسوب نمی شود، افزود: با این وجود زباله های حاشیه شهر نگران کننده است.
دکتر رضا صابری رییس شبکه بهداشت ودرمان گنبدکاووس هم گفت: هر ساله بیمارستانهای گنبدکاووس در ایام نوروز به خاطر تعطیلی مراکز درمانی شهرستانها اطراف پذیرای بیماران این شهرستانها هم بود وبه این خاطر دچار ازدحام های سنگینی می شد.
وی افزود: امسال طی مذاکراتی که انجام شد مقرر گردید مراکز درمانی این شهرستانها در تعطیلات فعالیت کنند تا ازبار مراجعات به مراکز درمانی کاسته شود.
دکتر صابری کمبود آمبولانس را از مشکلات دیگر این شهرستان برشمرد و گفت:اکنون سه آمبولانس در حال فعالیت است که نیاز به سه دستگاه دیگر وجود دارد.
وی گفت: از آنجا که مجروحان جاده ای ایام نوروزی برای درمان به بیمارستانهای گنبدکاووس منتقل می شوند، همراهان آنها با مشکل اسکان مواجه می شوند.
رییس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس خواستار تخصیص مکانی برای اسکان موقت همراهان این بیماران شد.

برای مبارزه با بیماریهای سالک و هاری از مردم کمک گرفته شود

 

برای مبارزه با بیماریهای سالک و هاری از مردم کمک گرفته شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 834
  • کد خبر : 6742