عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جشنواره نوروزی فرهنگ و اقتصاد روستا در گنبدکاووس برگزار شد

معاون استاندار و فرماندارویژه

جشنواره نوروزی فرهنگ و اقتصاد روستا در گنبدکاووس برگزار شد

جشنواره نوروزی فرهنگ و اقتصاد روستا در گنبدکاووس برگزار شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در این مراسم گفت: مناطق روستایی این شهرستان ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری دارد که باید دهیاران و شوراهای روستایی با برنامه ریزی و خلاقیت از این ظرفیت‌ها برای رونق و توسعه گردشگری استفاده‌ کنند.
مهدی دهرویه افزود: یکی از معیارهای ارزیابی دهیاران و شوراهای روستایی گنبدکاووس توسط فرمانداری میزان برنامه ریزی و خلاقیت آنها در استفاده از ظرفیت‌های روستایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی اقوام برای ارتقای فرهنگ و اقتصاد روستاها خواهد بود.
در این مراسم همچنین برخی آداب و رسوم اقوام ساکن منطقه از جمله آیین عروسی (کجاوه ترکمن)، هنرهای دستی و سوزن دوزی قوم سیستانی به همراه بازی‌های بومی و محلی مانند کشتی آلیش و والیبال برای شرکت کنندگان اجرا شد.
بخشدار مرکزی گنبدکاووس در این مراسم گفت: این بخش با ۱۳۸ روستای دارای کد شناسایی و ۲۷ نقطه جمعیتی با مجموع ۱۶۸ هزار جمعیت بزرگترین بخش استان گلستان است.
خلیل‌آشور فارسیانی افزود: روستاهای این بخش ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، ورزشی و فرهنگی دارند که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان زمینه رونق و توسعه گردشگری آنها را فراهم کرد.
دومین جشنواره نوروزی فرهنگ و اقتصاد روستا برای آشنایی مسافران با آداب‌ و رسوم اقوام ساکن در مناطق روستایی گنبدکاووس و نیز معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستایی این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم که روز یکشنبه در روستای سارجه‌کر از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس برگزار شد، علاوه بر برپایی نمایشگاه صنایع دستی و پخت نان و غذاهای محلی اقوام، گروه‌های مختلف موسیقی سنتی اقوام ترکمن، سیستانی و بلوچ و آذری به اجرای برنامه پرداختند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 190
  • کد خبر : 91031