عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۱۸۵ واحد صنعتی در گلستان متولد می‌شود

رئیس سازمان صمت گلستان:

۱۸۵ واحد صنعتی در گلستان متولد می‌شود

۱۸۵ واحد صنعتی در گلستان متولد می‌شود

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از احداث ۱۸۵ واحد صنعتی در استان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ۵۰ درصد این واحدها افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان ، درویشعلی حسن‌زاده در نشست خبری اظهار کرد: ۱۸۵ واحد در حال احداث صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در استان وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود ۵۰ درصد این واحدهای صنعتی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی ابراز امیدواری کرد در حوزه احیای واحدهای راکد اقدامات مثبتی در استان اتفاق بیفتد و افزود: بر اساس پالایش صورت گرفته برخی از واحدهای راکد قابلیت احیا ندارند و برخی از واحدها به علت کمبود امکانات و ماشین‌آلات از امکان احیا بازماندند و برخی هم با مشکلات مدیریتی و شراکتی مواجه‌ هستند.

حسن‌زاده؛ بخشی دیگر از مشکلات واحدهای راکد را عدم تامین مواد اولیه دانست و گفت: برای رفع مشکلات تسهیلاتی و بانکی چاره‌اندیشی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص وضعیت واحدهای راکد و غیرفعال صنعتی در گلستان گفت: در بخش صنعت و معدن ۳۰ واحد راکد با اشتغالزایی برای ۳۱۰ نفر احیاء و به چرخه تولید بازگشت.

به گفته وی؛۷۰واحد صنعتی که با ظرفیت کمتر از۵۰درصد فعالیت داشتند با حمایت‌های انجام‌ شده به بالای ۵۰ درصد ظرفیت ارتقاء پیدا کردند.

حسن‌زاده از فعالیت یک‌هزار و ۱۳۰ واحد صنعتی در استان گلستان خبر داد و افزود: حدود ۶۰ درصد واحدها با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸مجوز معدنی فعال شن و ماسه در استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۸ واحد معدنی که یا مجوز نداشتند یا بیشتر از عمق تعیین شده برداشت می‌کردند به دستگاه قضایی معرفی و برای آنها پرونده صادر شد که تعدادی پلمب و برخی در حال رسیدگی است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 152
  • کد خبر : 101000