عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اطلاع رسانی صحیح و به موقع از موفقیت های مرکز هاتف گلستان است


اطلاع رسانی صحیح و به موقع از موفقیت های مرکز هاتف گلستان است

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در دوازدهمین جلسه شورای معاونین گفت: یکی از موفقیت های مرکز هاتف گلستان اطلاع رسانی صحیح و به موقع دستورالعمل ها و قوانین به جامعه ایثارگری است.

به گزارش ایثار واحد گلستان، دوازدهمین جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان پنج شنبه ششم آبان ماه 95 در سالن جلسات اداره کل با حضور دکتر بزرگی، رئیس مرکز ارتباطات و مراجعات و روشن بین، رئیس اداره نظارت و ارزشیابی و اعضای شورای معاونین و جمعی از روسای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.

علی اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ساماندهی مراجعین گفت: راه اندازی مرکز ارتباطات و مراجعات یکی از بهترین تدبیرها یی است که در خصوص ساماندهی مراجعین اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط یک موضوع حیاتی است افزود: دو موضوع مهم در بحث ارتباط، خوب گوش دادن و خوب پاسخ دادن را می توان نام برد که بسیار حائز اهمیت است . اگر کارکنان در خوب گوش دادن مهارت داشته باشند می توانند با تسلط کافی خوب پاسخ دهند و همچنین یک ارتباط حسنه داشته باشند تا بتوانند نتیجه مطلوبی بگیرند.

فاضلی با اشاره به اینکه یکی از موفقیت های مرکز هاتف گلستان اطلاع رسانی صحیح و به موقع است تصریح کرد: با پررنگ تر کردن ارتباط تلفنی و حضور در منزل ایثارگران گرانقدر می توانیم جلب رضایت مندی و اعتماد جامعه ایثارگری را در ساماندهی مراجعات داشته باشیم.

دکتر بزرگی رئیس مرکز ارتباطات و مراجعات ضمن بیان تاریخچه راه اندازی مرکز هاتف افزود: هدف از این جلسات و دیدار در استان ها نظارت و ارزشیابی نیست بلکه خداقوت به همکاران و همفکری و بیان راهکارها و پیشنهادت استانها به منظور پیشبرد اهداف و سیاست های بنیاد با رویکرد منویات مقام معظم رهبری در راستای تکریم جامعه ایثارگری است.

وی با بیان اینکه مراکز هاتف بازوان توانمند بنیاد هستند افزود: مرکز هاتف(هدایت الکترونیک تامین فراگیر) بر اساس آسیب شناسی از سال 83 کلید خورده است و با راه اندازی تلفن 1616 بنیاد یک سازمان پیش رو بوده است که در سال 94 به عنوان دستگاه برتر در بحث شاخص های ارزیابی انتخاب شده است.

دکتر بزرگی در بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: مراکز هاتف به دنبال شعار "نمی آیید اما پاسخ می گیرید" است و این شعار بدان معنی نیست که مراجعات حذف شود بلکه با توجه به سالمندی ایثارگران ، بعد مسافت روستاها از شهر و شهرها با استان در فصول سرد و گرم و .... جامعه هدف بتوانند با مراجعه به سایت ایثار و با تلفن 1616 تماس برقرار نمایند تا با صرفه جویی در وقت و هزینه ها و سرعت دادن به روند درخواست ها با کمترین مراجعه در حداقل زمان ممکن انجام شود.

وی افزود: نگاه بنیاد یک نگاه تعاملی و دوسویه با سایر دستگاه ها در رفع موانع و مشکلات جامعه ایثارگری است .

بزرگی در خصوص عملکرد استان گلستان افزود: با میانگین عملکرد خط 1616 این استان که بالای 20درصد بوده است می توانیم بگوییم که در بحث اطلاع رسانی صحیح و به موقع که یکی از شاخص های مراکز هاتف است موفق و رتبه برتر را نسبت به سایر مراکز ارتباطات استانها به خود اختصاص داده است.

وی درخصوص ثبت درخواست ایثارگران در سیستم سجایا افزود: کارکنان باید به صورت مستمر آموزش ثبت خدمات در سیستم سجایا را داشته باشند و هدف از ثبت درخواست ها ، برنامه ریزی برای دسته بندی مراجعات و آسیب شناسی جهت تشخیص گلوگاه ها و ارائه راهکارها جهت ساماندهی مراجعین و ارائه خدمات بموقع است.

در ادامه دکتر بزرگی گزارشی از میانگین مراجعین جامعه هدف به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارائه دادند و خواستار انتقال نقات قوت و تجربیاتی که موجب رشد چشمگیر استان در ساماندهی مراجعات شده به استان های دیگر شدند.

دکتر حقیقی معاون بهداشت و درمان و دبیر اتاق فکر بنیاد با اشاره به اینکه رضایت مندی ایثارگران باید مدنظر قرار گیرد افزود: در راستای رضایت مندی ایثارگران کارگاه های آموزشی در شهرستان های تابعه با موضوع راهکارهای مثبت اندیشی،مشکلات فرزندان ، سالمندی و بیماری هایی که ایثارگران با آن دست و پنجه نرم می کنند و همچنین کارگاه هایی با موضوع نحوه و چگونگی مصرف داروها و کنترل بیماری در سراسر استان برگزار شد.

حقیقی با اشاره به اینکه مباحث مطروحه در کارگاه ها بر اساس نیاز سنجی صورت گرفت تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه ها رساندن ایثارگران به درجه پذیرش مثبت اندیشی و جلب اعتماد بوده و بر اساس نتایج بدست آمده هرچه تعداد کارگاهها در شهرستان ها بیشتر بوده ساماندهی مراجعین در آن شهرها بهتر شده است.

در پایان دکتر حقیقی دبیر اتاق فکر گزارشی از برگزاری جلسات اتاق فکر با موضوع ساماندهی مراجعین ارائه دادند.

شایان ذکر است مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان گلستان صبح پنجشنبه ششم آبان ماه به اتفاق دکتر بزرگی رییس مرکز ارتباطات و مراجعات ، روشن بین رییس اداره نظارت و ارزشیابی ، خسروی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ، رضایی بازرسی و البرزی رییس مرکزهاتف با حضور در گلزار شهدا ضمن قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره شهدای معظم را گرامی داشتند و سپس دکتر بزرگی با حضور در بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان گرگان از نزدیک مرکز مراجعات و ارتباطات این شهرستان را مورد بازدید قرار دادند.

درپایان جلسه شورا ی معاونین استان از اهتمام ارزنده و مستمر سه نفر از کارکنان برتر در امر اجرای طرح تکریم مردم وجلب رضایت ارباب رجوع با اهدا لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .