عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هم انديشي مدیران کل راه آهن شمالشرق2، کمرگ، مرزبانی و پلیس راه استان گلستان


جلسه هم انديشي مدیران کل راه آهن شمالشرق2، کمرگ، مرزبانی و پلیس راه استان گلستان

 جلسه هم انديشي مدیران کل راه آهن، کمرگات، مرزبانی و پلیس راه استان در محل سالن جلسات اداره کل راه آهن شمالشرق2 برگزار گرديد.

مدیر کل راه آهن شمالشرق 2 دراین جلسه گفت: مسير ريلي اينچه برون يكي از خطوط مهم ترانزيتي و حمل و نقلی كشور می باشدو شبكه‌هاي راه‌آهن شمال را به خط آهن كشورهاي همسايه حاشيه درياي خزر متصل مي‌كند.

وي عنوان كرد: راه‌آهن گرگان ـ اينچه برون کشور ايران را به کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، روسيه و كشورهاي cis و چين متصل مي‌كند و از جهات مختلف همچون كوتاهي، امنیت و به صرفه بودن مسير از اهميت خاصي برخوردار است.

مهدی عبدالکریم زاده افزود: اداره كل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ همواره در راستاي حمل و نقل ريلي در كريدور شمال جنوب قدمهاي خوبي برداشته است و از افزايش مراودات تجاري ريلي ( صادرات، ترانزيت و واردات ) از طريق اين حوزه استقبال مي نمايد.

وی اضافه کرد: همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد که ظرفیت خوبی در این منطقه وجود دارد و نگاه ما به منطقه, نگاه توسعه‌ای است و کمک خواهیم کرد تا از این ظرفیت برای توسعه منطقه استفاده شود.

وی افزود: با توجه با سرمايه گذاري هاي پیش بینی شده و مشارکت بخش خصوصی ما می توانیم شاهد افزايش حجم مبادلات از طریق حوزه ریلی بین کشورهای ايران ،تركمنستان و قزاقستان و کشورهای cis باشیم وتوجيه اقتصادي نیز در این حوزه حاصل شود و منطقه به رشد اقتصادی مناسبی برسد.

وی در ادامه بیان داشت : پایانه و ایستگاه اینچه برون استان گلستان می تواند به بارانداز و مرکز لجستیک و مرکز تخلیه و بارگیری و صدور مجدد کالاهای وارداتی تبدیل شود.

در اين نشست هر يك از اعضاي حاضر مواردي پيرامون حوزه کاری خود مواردی عنوان نمودند و به ظرفيتهاي ايجاد شده برای تجار و بازرگانان و نحو استفاده مطلوب از پتانسيلهاي ريلي و ... مواردي مطرح شد.

 این جلسه به منظور آشنایی با فعالیتهای حوزه ریلی پایانه و ایستگاه راه آهن اینچه برون با هدف تبادل نظرو همفكري در خصوص زمينه تسهيل مراودات وافزایش مبادلات تجاری بین ايران، تركمنستان و کشورهایcisدر محل سالن جلسات اداره کل برگزار گرديد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : راه آهن شمال شرق ۲
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 396
  • کد خبر : 74316