عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اخذ گواهينامه فني براي پيمانكاران آسفالت در مناقصات الزامي است

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان:

اخذ گواهينامه فني براي پيمانكاران آسفالت در مناقصات الزامي است

اخذ گواهينامه فني براي پيمانكاران آسفالت در مناقصات الزامي است

مدیر راهداري راه و شهرسازی گلستان اعلام كرد: طبق تاكيدات وزارت راه و شهرسازي و به منظور استاندارد سازي پروژه هاي آسفالت، دريافت گواهينامه فني براي شركت هاي پيمانكاري كارخانجات آسفالت استان در مناقصات الزامي است.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس" عادل مصدقي" در نشست هم انديشي با پیمانکاران و مهندسین مشاور و همکار اداره کل، افزود: براساس اعلام وزارتخانه مقرر است از امسال، آسفالت مورد نياز در امور راهداري فقط از كارخانه هايي كه داراي گواهينامه فني هستند، تهيه و تامين شود.

به گفته وي، كارخانجات آسفالت استان با مراجعه به مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي وزارت راه و شهرسازي مي توانند براي دريافت اين گواهينامه اقدام كنند.

مصدقي افزود: تاكنون يك كارخانه در استان موفق به دريافت گواهي فني از مركز تحقيقات شده و گواهي فني دو كارخانه ديگر نيز در آينده اي نزديك در سال جاري صادر مي شود.

وي با بيان اينكه دارابودن صلاحيت فني از سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي از الزامات ديگر شركت هاي پيمانكاري اين حوزه براي شركت در مناقصات است، گفت: مجموع اين اقدامات به منظور افزايش عمر مفيد پروژه ها و ارتقاي كيفي آنها صورت مي گيرد.

مصدقي ادامه داد: از مجموع اعتبارات عمراني اداره كل راه و شهرسازي استان در سال 93 حدود 500 ميليارد ريال آن در مديريت راهداري هزينه مي شود كه براساس اين اعتبار، بيش از 44 قراردارد با پيمانكاران مرتبط در سال گذشته منعقد شد.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان اظهار كرد: بيشتر قراردادها و اعتبارات اين بخش نيز در حوزه بهسازي و روكش آسفالت هزينه مي شود و خط كشي، تابلو و علائم، ابنيه فني و ماشين آلات، بخش ديگري از اعتبارات اين حوزه را به خود اختصاص داده اند.

مصدقي، پروژه هاي راهداري را، چشم و ابروي جاده و نمود مجموع فعاليت هاي عمراني اين بخش بيان كرد و گفت: در سال 93 بيش از 80 ميليارد ريال از اعتبارات راهداري اداره كل براي انعقاد قرارداد در بخش تابلو و علائم به منظور ايمني راه ها اختصاص يافت.

وي با تاكيد مجدد بر اجراي مطلوب و بهينه پروژه هاي راهداري، از مجموع عملكرد پيمانكاران اين بخش احساس رضايت كرد و گفت: اگرچه نواقصي هم موجود است اما براي افزايش كيفيت پروژه هاي عمراني از هيچ كوششي دريغ نمي كنيم و اغماضي هم نخواهيم داشت.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان، رعايت نظم و انضباط اوليه و مسايل ايمني در عمليات اجرايي، همكاري با آزمايشگاه فني و مكانيك خاك، آموزش نيروها، دارابودن لباس فرم و توجه به مسايل زيست محيطي را از تاكيدات ديگر اين مديريت در اجراي پروژه هاي عمراني بيان كرد.

نشست هم انديشي مديران راه و شهرسازي با پیمانکاران و مهندسین مشاور و همکار با هدف بیان اهداف، چشم انداز، ارزش ها و انتظارات راه و شهرسازی و بهره مندی از نظرات، انتقادات و پیشنهادات پیمانکاران و مشاوران در سالن اجتماعات اداره راه و شهرسازی شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .