عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 71 هزار واحد صنفی و ۱۳۸ فروشگاه بزرگ در استان گلستان فعال هستند


71 هزار واحد صنفی و ۱۳۸ فروشگاه بزرگ در استان گلستان فعال هستند

71 هزار واحد صنفی و ۱۳۸ فروشگاه بزرگ در استان گلستان فعال هستند

سرپرست اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اعضای شورای مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت : تعداد 71 هزار واحد صنفی و 138 فروشگاه بزرگ در سطح استان گلستان مشغول فعالیت هستند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده در نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اعضای شورای مدیران اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت :۷۱ هزار واحد صنفی در استان گلستان فعال هستند و ۱۳۸ فروشگاه بزرگ نیز در گلستان فعالیت می‌کنند.

حسن‌زاده همچنین با اشاره به این که تجارت خارجی موتور محرک بخش صنعت و معدن است ، گفت : طی سال گذشته میزان صادرات استان با رشدی 65 درصدی به 186 میلیون دلار رسید .

به گفته وی ، تعداد مقاصد صادراتی استان نیز در سال 99 تعداد 28 کشور بود که در سال 1400 به 33 کشور افزایش یافت که از این تعداد 22 کشور در آسیا ، 10 کشور در اروپا و یک کشور در آفریقا قرار دارند .

وی افزود : کشورهای قزاقستان ، عراق ، ترکمنستان ، افغانستان و بلغارستان مهمترین اهداف صادراتی استان در سال گذشته بوده اند .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 188
  • کد خبر : 91565