عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید مشاور وزیر و مدیر جهاد آبرسانی وزارت نیرو از پروژه های در دست اقدام استان گلستان


بازدید مشاور وزیر و مدیر جهاد آبرسانی وزارت نیرو از پروژه های در دست اقدام استان گلستان

میثم جعفرزاده مشاور وزیر و مدیر جهاد آبرسانی وزارت نیرو به همراه دکتر حیدریان مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان، نماینده قرارگاه خاتم (سپاه استان) و  جمعی از مدیران ستادی از پروژه های در دست اقدام محرومیت زدایی بازدید نمودند .
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، در حاشیه این بازدید دکتر حیدریان، مدیرعامل آب و فاضلاب استان ضمن تقدیر از نگاه ویژه دولت و وزیر محترم نیرو به بحث آبرسانی به روستاهای محروم استان، گفت: در قالب طرح محرومیت‌زدایی، آبرسانی به روستاهای محروم، وزارت نیرو با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) کار عمرانی  ۴۳۲ روستای محروم استان با اعتباری باِلغ بر ۶۱۴۵ میلیارد ریال را آغاز شده است و در روند فیزیکی خوبی قرار دارد .
این مقام مسئول  با تاکید بر اینکه این پروژه با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (بسیج سازندگی سپاه استان) در حال اجرا می باشد، افزود : با اتمام  پروژه های فوق که قرار است در مدت ۳۰ ماه به پایان برسد جمعیتی بالغ بر ۳۷۰ نفر از روستائیان محروم استان از آب شرب پایدار ، سالم و بهداشتی بهره مند میگردند .
دکتر حیدریان در بخش دیگری از این بازدید در خصوص پروژه محرومیت زدایی مجتمع آشوربای که یکی از پروژه های بازدید شده مشاور وزیر نیرو بود گفت : این پروژه مشترک برای ۳ شهرستان ، علی آباد کتول، آق قلا و گنبد کاووس می باشد که حجم عملیات پروزه فوق شامل ، حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه آب شرب ، احداث ۴ باب ایستگاه پمپاژ ، احداث ۱۱ باب مخزن با حجم ۲۸۰۰متر مکعب ، اجرای عملیات خط انتقال به طول ۸۵.۶کیلومتر و همچنین عملیات شبکه توزیع به طول ۸۷ کیلومتر می باشد .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود : با تکمیل پروژه محرومیت زدایی مجتمع آشوربای ۵۳ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۵۱۷۸۶نفر از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می گردند.
در بخش دیگری از این بازدید  مشاور وزیر و مدیر جهاد آبرسانی وزارت نیرو با بیان اینکه برای کاهش تعداد روستاهای دارای تنش آبی، نیازمند یک اقدام جهادی بودیم، گفت: در این باره وزارت نیرو، شورایی را با نام جهاد آبرسانی تشکیل داد که ماموریت ویژه برای آبرسانی و محرومیت‌زدایی به ۱۰ هزار روستای کشور دارد.
دکتر میثم جعفرزاده افزود: در سال‌های گذشته فعالیت‌های آبرسانی به روستاها انجام شده، ولی همچنان در کشور حدود ۸ میلیون نفر از جمعیت روستایی درگیر تنش آبی هستند.
وی ضمن تقدیر از فعالیت های مجموعه آبفای استان گلستان در راستای شعار دولت مبنی بر ارائه خدمات جهادی به محرومین، خواستار تسریع در اجرای پروژه های وزارت نیرو شد و تصریح کرد: با توجه به روحیه جهادی رییس جمهور محترم و وزیر محترم نیرو می طلبد که مدیران با نهایت دقت و سرعت و به صورت جهادی و انقلابی در جهت افزایش رضایت مندی مردم تلاش نمایند.
 مشاور وزیر و مدیر جهاد آبرسانی وزارت نیرو با تاکید بر رسیدگی به امور محرومان و آبرسانی به روستاهای محروم که از سیاست های اصلی وزارت نیرو است، اظهار داشت: در سازوکار طرح‌های آبرسانی از همه اقشار مردمی استفاده‌ کرده‌ایم که می‌تواند با ظرفیت جهادی طبق زمان‌بندی کیفیت مناسب را در آبرسانی به روستاهای دارای تنش ارائه کنند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .