عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست های تخصصی ارزشمندترین نشست ها در حوزه منابع طبیعی می باشد


نشست های تخصصی ارزشمندترین نشست ها در حوزه منابع طبیعی می باشد

نشست های تخصصی ارزشمندترین نشست ها در حوزه منابع طبیعی می باشد

 

در نشست تخصصی" بافرهای گیاهی" که به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان و با حضور جمعی از مدیران ، مسئولین ، اساتید دانشگاه و کارشناسان مرتبط برگزار شد مدیرکل منابع طبیعی گفت : نشستهای تخصصی جزء ارزشمندترین نشستها بوده و با توجه به مسائل و مشکلات نگران کننده موجود ، باید توجه بیشتری به این جلسات داشت تا بتوان با همکاری و تبادل نظرات و تعاملات بین دستگاه های مختلف به اجماع قابل قبول رسید و از ایده های جدید بهره برد.
قزل سفلو در این نشست گفت : یکی از دغدغه های ملموس مسائل مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست میباشد تا جاییکه امروزه در قالب مطالبه عمومی درآمده زیرا منافع و خسارات مرتبط با آنها کل جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد . در همین خصوص ایشان ادامه دادند : منابع طبیعی امانتی در دستان ما برای آیندگان است و این وظیفه ماست به گونه ای رفتار کنیم که تضمینی برای نسل های آینده باشد.

 

این نشست با ارائه نظرات تخصصی سه تن  از اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی پیرامون استفاده از بافرهای گیاهی در داخل و حاشیه شهرها ادامه پیداکرد از جمله آقایان دکتر حسینعلی زاده ، دکتر شیخ  و دکتر سعدالدین طی سخنان خود ضمن بیان فوائد بافرهای گیاهی آنها را محدوده ای طبیعی برای حفاظت از محیط زیست معرفی نمودند که در کنار آبراهه ها و دریاچه ها منجر به ایجاد پایداری شده باعث کاهش اثرات سوء فرسایش و روانابها میشوند. همچنین پیرامون نقش سازنده بافرهای گیاهی در پایداری منابع طبیعی و اثرات مطلوب چشمگیر آنها در بهره برداری از آب ، تنوع زیستی و حیات وحش سخنان مبسوطی بیان نمودند.

این نشست تخصصی با گفت و گو در زمینه مذکور ادامه یافته ، جمیع حضار موافقت خود را بر اجرای پروزه هایی با رعایت تکنیک بافرهای گیاهی اعلام نمودند.

نشست تخصصی بافرهای گیاهی با سخنان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی پیرامون لزوم استفاده از بافرهای گیاهی ادامه یافت  و طی آن ایشان گفتند: اطلاعات کافی در زمینه استفاده از این تکنیک را در اختیار داریم ، ضمن اینکه آمار و ارقام نیز حاکی از ضرورت استفاده از آن را جهت احیاء منابع یادآوری میکنند .

در انتها دکتر نجفی نژاد ابراز امیدواری کرد بشود اطلاعات را به مرحله اجرا رساند زیرا اجرایی شدن این طرح نیازمند تعامل و همکاری سازمان ها و ارگان های مختلف مانند منابع طبیعی ، شهرداری ، محیط زیست... می باشد.

 

نشست های تخصصی ارزشمندترین نشست ها در حوزه منابع طبیعی می باشد

 

نشست های تخصصی ارزشمندترین نشست ها در حوزه منابع طبیعی می باشد

 


 




نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره منابع طبیعی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .