عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگاه کشوری بهداشت آب در گرگان برگزار شد


کارگاه کشوری بهداشت آب در گرگان برگزار شد

کارگاه کشوری بهداشت آب در گرگان برگزار شد

 کارگاه کشوری بهداشت آب به میزبانی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گرگان با حضور مدیران بهداشت محیط دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و با حضور مهندس واقفی مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور و مدیرعامل شرکت آبفا گلستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی آبفا گلستان، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان در این کارگاه با اشاره به اینکه 95 درصد آب شهرهای استان از آب های زیر زمینی (چاه) تامین می شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر سهم تامین آب از منابع سطح الارضی بسیار ناچیز است.

مهندس محمد هادی رحمتی افزود: نگاهی گذرا به آمارها نشان می دهد میزان بارندگی و ریزش برف در سال آبی اول مهرماه سال 92 تا 31 شهریور ماه سال 93 در مقایسه با سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته و گلستان بویژه در شهرهای گرگان و گنبد کاوس در سال آینده با کمبود آب آشامیدنی مواجه خواهد بود.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه کل ظرفیت تامین آب شرب شهری گلستان 3470 لیتر در ثانیه می باشد و از سوی دیگر پیش بینی میزان مصرف در تابستان سال آینده 4250 لیتر در ثانیه محاسبه شده است کمبود 5/18 درصدی آب را در زمان حداکثر مصرف(تابستان) خواهیم داشت .

رحمتی افزود: استان گلستان با میانگین سرانه آبی حدود 1400 مترمکعب در سالجاری از میانگین کشوری به میزان 1700 مترمکعب نیز کمتر بوده است که این خود نشان دهنده تنش آبی و کمبود آب در استان می باشد.

وی در خصوص میزان سرانه مصرف آب هر گلستانی تصریح کرد: سرانه مصرف آب هر گلستانی 220 لیتر در شبانه‎روز است و این در حالی است که استاندارد سرانه مصرف آب در شبانه‎روز 120 لیتر است.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش سطح منابع آبی و اهمیت صرفه جویی ، مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوهای مصرف باید مدلهای جدیدی را طراحی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلبستان افزود بحران جدی آب و ضرورت توجه شهروندان در استان گلستان را به مدیریت مصرف و صرفه‎جویی از این مایه حیات‎بخش بیشتر می‎کند و اگر هر یک از شهوندان فقط 20 درصد در مصرف آب صرفه‎جویی کنند از کاهش بی‎رویه منابع آبی نیز جلوگیری خواهد شد.

در پایان مهندس واقفی مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور گزارشی از فعالیتهای دفتر کنترل کیفی و بهداشت و چالشهای پیش رو در حوزه آب شرکتهای آب وفاضلاب کشور مطالبی را بیان نمود.

 

کارگاه کشوری بهداشت آب در گرگان برگزار شد

 

کارگاه کشوری بهداشت آب در گرگان برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 1128
  • کد خبر : 6362